מה גורם לעיניים אדומות אצל כלבים?

כלבים הם בדיוק כמונו, הם יכולים לקבל גם עיניים אדומות. עם זאת, זה לא אירוע אקראי, ויש לזהות את הסיבה הבסיסית כדי לקבוע את הטיפול המתאים. מספר גורמים עלולים לגרום לאדמומיות וגירוי בעיניים של הכלב, וחיוני להבין אותם כדי להבטיח את בריאות הכלב.

גופים זרים

אחת הסיבות השכיחות ביותר לעיניים אדומות בכלבים היא נוכחות של גופים זרים. בין אם זה אבק, לכלוך או חול, חפצים זרים יכולים לגרום לעיניים להיות אדומות ומגרדות. גוף הכלב מנסה להסיר את החפצים הזרים הללו באופן טבעי, מה שגורם לדלקת של הלחמית (הרקמה הרכה המרפדת את החלק של העין).

אלרגיות

לכלבים יכולים להיות גם תגובות אלרגיות שעלולות לגרום לעיניים שלהם להיות אדומות ודלקתיות. בדיוק כמו בני אדם, כלבים יכולים לסבול מאלרגיות סביבתיות כמו אבק, אבקה או עובש. בנוסף, אלרגיות למזון עלולות לגרום לאדמומיות בעיניים. אם כלב אלרגי למרכיבים מסוימים, זה עלול להשפיע על העיניים.

זיהומים

דלקות עיניים הן גורם נוסף לעיניים אדומות אצל כלבים. זיהומים חיידקיים, פטרייתיים או ויראליים עלולים לגרום לעיני הכלב להיראות אדומות, נפוחות ויכולות להיות הפרשות. זיהומים אלו יכולים להתרחש עקב פציעה, היפרוויטמינוזיס (עודף ויטמינים), או מערכת חיסון מוחלשת. אם לכלב שלך יש דלקת עיניים, טיפול מהיר הוא חיוני.

פנו לוטרינר לייעוץ באתר וט הנשיא

בַּרקִית

גלאוקומה אצל כלבים היא מחלה מתקדמת המשפיעה על הלחץ הפנימי של העיניים, ומובילה בסופו של דבר לעיוורון קבוע אם לא מטופלת. אחד הסימנים השכיחים הוא האדמומיות בעיניים הנראות בדרך כלל במקרים של גלאוקומה.

סיכום

העיניים הן איברים חיוניים שיש לטפל בהם כדי להבטיח את בריאותו המלאה של הכלב. עיניים אדומות אצל כלבים יכולות לנבוע מחפצים זרים, אלרגיות, זיהום וגלאוקומה. חיוני להתייעץ עם וטרינר אם אתה מבחין שעיני הכלב שלך אדומות, מגורות או עם הפרשות, כך שניתן לייעץ לאבחון וטיפול נכונים. מידע נוסף באתר וט הנשיא

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
3 סיבות להשכיר יאכטות
כל מי שמחפש היום יאכטות להשכרה, לא יתקשה למצוא. ישנן מספר מרינות לאורך חופי ישראל ובכל אחת מהן שוכנות...
קרא עוד »
אוג 20, 2020
סיורים קולינריים בתל אביב – למה זה כיף ולמי זה מתאים?
מי שמחפש יום כיפי עבורו או עבור קבוצה של אנשים: בוחר בין היתר בסיור קולינארי בתל אביב. תל אביב היא עיר...
קרא עוד »
ינו 21, 2020
כל מה שרציתם לדעת על אקסבוקס סירייס X
ה-אקסבוקס Series X היא סדרת משחקים שפותחה על ידי Microsoft Studios ופורסם על ידי Microsoft Game Studios. ה-Xbox Series X שוחרר ב-15...
קרא עוד »
מרץ 04, 2023